Întrebari frecvente

  • Cine poate beneficia de serviciile Cicloteque Oradea?

Orice persoană de peste 18 ani, iar persoanele cu vârste cuprinse între 14-18 ani pot utiliza serviciile Cicloteque Oradea doar în prezenţa unuia dintre părinţi sau a altui însoţitor adult, care este şi titularul contului Cicloteque.

  • Cum mă înscriu ca să devin membru Cicloteque Oradea?

Îţi poţi crea online un cont Cicloteque pe www.cicloteque.ro/oradea sau direct la unul din centrele din Reţeaua Cicloteque Oradea cu documentele tale de identitate, solicitând înscrierea unui operator Cicloteque.

Atenţie! Toate câmpurile din formularul de înregistrare online sunt obligatorii şi trebuie să corespundă datelor din documentele de identitate ale utilizatorului. Pentru validarea contului, utilizatorului i se vor solicita documentele de identitate şi documentele în baza cărora se acordă tarifele reduse (carnet de student, talon de pensie, adeverinţă de şomaj) la prima sa vizită la unul din centrele Cicloteque.

  • Care sunt avantajele înregistrării unui cont Cicloteque?

Economiseşti bani: beneficiezi de tarifele standard şi reduse corespunzătoare planului tarifar ‘PLATA DIN CONTUL CICLOTEQUE‘; contul încărcat asigură tarifarea la preţuri de 5 ori mai mici faţă de plata directă la centru;

Poţi închiria biciclete pentru întreaga zi (până la închiderea programului) sau chiar pentru un week-end (de sâmbată dimineaţa până duminică la încheierea programului);

Îţi rezervi bicicleta online,  te va aştepta gata de plimbare în centrul ales.

  • Pot închiria bicicleta şi fără un cont Cicloteque?

Da, poţi închiria o bicicletă direct la centrele Reţelei Cicloteque Oradea, achitând suma cash a tarifelor corespunzătoare planului tarifar ‘ÎNCHIRIERE TEST‘.

  • Cum închiriez bicicleta cu contul Cicloteque?

După ce te-ai înregistrat iar contul nou creat a fost validat, îţi poţi alimenta contul Cicloteque făcând plata online (e-payment sau internet banking). Sumele cu care poţi alimenta contul Cicloteque sunt 50, 100, 150 sau 200 RON. Îţi iei apoi bicicleta de la oricare din cele 3 centre din Reţeaua Cicloteque.

Atenţie! Dacă plăteşti prin internet banking, achită proforma prin serviciul tău, tipăreşte-o şi vino cu dovada plăţii la oricare din centrele Cicloteque Oradea, pentru a închiria bicicleta. Verifică în bancă data efectuării tranzacţiei, iar suma achitată se va regăsi în portofelul electronic al contului tău Cicloteque (în dreapta-sus) în cel mai scurt timp. Dacă nu deţii un card de efectuare a operaţiunilor internet banking, poţi folosi serviciul Online [email protected] de la UniCredit Ţiriac Bank.

  • Cum aflu dacă am contul alimentat?

Te autentifici pe www.cicloteque.ro/oradea şi verifici în portofelul electronic (aflat în dreapta-sus a paginii contului tău) ca să vezi câţi RON disponibili mai ai. Dacă ai ajuns la limita 0 RON, încarcă contul ca să îţi poţi închiria bicicleta.

  • Cum pot rezerva închirierea unei biciclete Cicloteque Oradea?

Utilizatorul poate verifica online sau telefonic disponibilitatea bicicletelor într-un anumit centru al Cicloteque Oradea şi poate solicita rezervarea unei biciclete pentru o anumită oră, în respectivul centru. Rezervarea se poate face doar online, cu minim o ora inainte de sosirea la centru. Acest serviciu este gratuit. Dacă bicicleta rezervată nu este închiriată în cel mult 15 de minute de la ora solicitată, rezervarea este anulată automat iar din contul utilizatorului va fi reţinut tariful unei ore de închiriere.

  • Care sunt tipul şi perioada de timp în care pot fi închiriate bicicletele Cicloteque?

Un utilizator Cicloteque poate închiria la un moment dat o singură bicicletă, împreună cu accesoriile aferente: lanţ antifurt şi cască de protecţie. Utilizatorii pot face închirieri cu ora (/oră), până la închiderea programului din ziua respectivă (/zi) sau până la închiderea programului  de a doua zi (/două zile). La închiriere, utilizatorul trebuie să specifice tipul închirierii şi numărul de ore (în cazul închirierii /oră). Sumele aferente închirierii vor fi extrase automat din contul Cicloteque al utilizatorului, conform tarifelor corespunzătoare.

  • Pot să închiriez bicicleta dintr-un centru Cicloteque Oradea şi să o restitui în celălalt?

Da, poţi închiria şi restitui bicicleta, după plimbare, în oricare din cele 2 centre din Reţeaua Cicloteque Oradea. La restituire, operatorul va verifica încadrarea în intervalul orar ales de utilizator, starea bicicletei şi a accesoriilor

  • Pot prelungi termenul de închiriere a bicicletei?

Dacă te afli în imposibilitatea de a restitui bicicleta înainte de expirarea termenului de închiriere sau doreşti pur şi simplu extinderea acestui termen, poţi solicita telefonic o prelungire, sunând la numărul de telefon al centrului. Prelungirea se înregistrează ca o nouă închiriere şi se tarifează ca atare din contul utilizatorului.

Utilizatorii pot opera oricâte prelungiri doresc, astfel încât intervalul cumulat dintre momentul închirierii şi momentul restituirii să nu depăşească 72h.

  • Pot închiria mai mult de o bicicletă?

Nu, momentan poţi închiria din contul tău Cicloteque o singură bicicletă per utilizator. În curând, vei putea folosi şi opţiunea de a închiria 2 biciclete cu acelaşi cont. Pedalaţi aproape, vom reveni cu detalii!

  • Cum închid contul de utilizator Cicloteque Oradea?

Contul unui utilizator va fi închis permanent în urma verificării situaţiei acestuia şi a confirmării absenţei unor plăţi restante. Pentru a închide un cont, trimiteţi un email la [email protected].

  • De ce îmi sunt cerute datele personale?

Datele personale sunt solicitate utilizatorilor pentru deschiderea unui cont de membru Cicloteque Oradea şi pentru realizarea contractului de închiriere. Datele cu caracter personal furnizate (serie şi număr carte de identitate, cod numeric personal, adresă, fotografie, email) sunt folosite în scopul identificării utilizatorului în baza de date precum şi pentru prevenirea eventualelor infracţiuni. Datele vor fi dezvăluite doar în caz de anchetă autorităţilor competente. Datele personale şi fotografia sunt stocate timp de cinci ani în bazele de date Cicloteque Oradea.

Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale. Aveţi dreptul să vă opuneţi prelucrării datelor personale care vă privesc şi să solicitaţi ştergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la [email protected]
şi [email protected]
atentia dl. Florin Ştiucă, Manager Cicloteque. De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa justiţiei.

  • De ce este nevoie de fotografia mea?

La înscrierea online pe www.cicloteque.ro/oradea, fiecare utilizator trebuie să încarce o fotografie personală. Această fotografie trebuie să corespundă cu realitatea. La prima vizită în centre, operatorii vor verifica daca fotografia corespunde şi, în caz contrar, vor face fotografia utilizatorului în centru.

La înscrierea în centre, operatorul Cicloteque va face fotografia utilizatorului.

Fotografia este necesară pentru identificarea utilizatorului, împreună cu datele personale. Acestea vor fi stocate timp de cinci ani în bazele de date Cicloteque.

  • Ce se întâmplă dacă depăşesc termenul de restituire fără să anunţ prelungirea termenului de închiriere?

Depăşirea termenelor de restituire atrage după sine taxarea suplimentară.

Taxa de întârziere este de 10 RON/oră, indiferent de tipul de tarifare (cu tarif întreg sau redus) sau forma de închiriere (/oră, /zi sau /două zile).

Din momentul întârzierii utilizatorul intră în regim de monitorizare. Dacă întârzierea depăşeşte 72h şi situaţia nu este reglată prin restituirea bunurilor închiriate sau prelungirea termenului de închiriere şi plata penalizărilor, abonatul intră în regim de avertizare.

Situaţiile neclarificate în termen de şapte zile de la momentul ultimului termen de restituire stabilit sunt reclamate la poliţie ca furt calificat, împreună cu datele personale ale utilizatorului în cauză.

Utilizatorul a verificat in prezenţa reprezentanţilor Asociaţiei MaiMultVerde buna funcţionare a bunurilor primite şi este de acord cu recepţia lor.

În cazul deteriorării, pierderii sau furtului de către terţi, utilizatorul va achita valoarea de inventar a respectivelor elemente + 10%, procent menit să acopere costul comenzii, transportului, înlocuirii şi reinventarierii.